وب سایت آکادمی هوش مصنوعی آیصدر در حال راه اندازی و بروز رسانی می باشد ...
09126082256
0

دستیار هوش مصنوعی کوپایلت و شیوه نصب در اندروید و آیفون

اکنون می‌توانید با دستیار کوپایلت مایکروسافت از مزایای مدل هوش مصنوعی GPT-4 به‌‌رایگان روی گوشی آیفون یا اندروید خود استفاده کنید.

چت‌بات کوپلیت (Copilot) مایکروسافت که قبلاً با نام چت‌بات بینگ شناخته می‌شد، اکنون به‌عنوان برنامه‌ای مجزا برای گوشی آیفون، گوشی سامسونگ، گوشی هواوی، گوشی شیائومی و هر دستگاه اندروید و iOS دیگری منتشر شده است.

این یعنی برای بهره‌گرفتن از ویژگی‌های هوش مصنوعی جذاب غول فناوری اهل ردموند به استفاده از نسخه‌ی تحت‌وب نیاز ندارید و با اپلیکیشن آن به همه‌ی قابلیت‌ها ازجمله پاسخ به پرسش‌ها و تولید تصویر با دستور متنی دسترسی خواهید داشت.

در این مقاله، شما را با روش نصب و استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی کوپایلت روی اندروید و iOS آشنا می‌کنیم.

شروع‌ کار با برنامه‌ی موبایلی کوپایلت مایکروسافت

کوپایلت دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت با هدف کمک به کاربران در انجام بسیاری از کارها ازجمله نوشتن ایمیل، ساخت تصویر، ارائه‌ی خلاصه‌ی متن‌ها و مقالات و پاسخ‌ به پرسش‌ها طراحی شده است. این ابزار در سکوت خبری به‌عنوان برنامه‌ای مجزا در گوگل‌پلی و اپ‌استور منتشر شده که باتوجه‌به نوع گوشی هوشمندتان، می‌توانید نسخه‌ی مدنظر خود را دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلت در اندروید
اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلت در اندروید
اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلت در اندروید
اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلت در اندروید

پس‌ از دانلود و نصب کوپایلت روی گوشی خود، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. برنامه‌ی کوپایلت را باز کنید و برای پذیرفتن شرایط استفاده، روی Continue ضربه بزنید.

۲. پس‌ از مشاهده‌ی پنجره‌ی بازشو برای ارائه‌ی مجوز موقعیت مکانی، گزینه‌ی مدنظرتان را انتخاب کنید.

۳. گزینه‌ی Use GPT-4 را در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن کوپایلت در حالت فعال قرار دهید.

۴. در این مرحله، می‌توانید با ضربه روی نماد میکروفون در پایین صفحه، با چت‌بات هوش مصنوعی کوپایلت صحبت کنید. البته قبل‌ از شروع‌ کار باید دسترسی اپلیکیشن به میکروفون را تأیید کنید.

۵. درصورت تمایل، می‌توانید درخواست‌های خود را با تایپ متن به کوپایلت ارائه دهید و بدین‌منظور باید روی نماد کیبورد در گوشه‌ی سمت‌راست پایین صفحه ضربه بزنید. درنهایت، می‌توانید برای تعامل با چت‌بات مایکروسافت از تصاویر استفاده کنید و برای این کار باید روی نماد دوربین ضربه بزنید.

۶. برای شروع مکالمه‌ی جدید با چت‌بات هوش مصنوعی کوپایلت روی نماد New Topic در گوشه‌ی سمت‌چپ پایین صفحه ضربه بزنید.

طی‌کردن مراحل مذکور یعنی برای استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت کاملاً آماده هستید.

برای استفاده‌ از همه‌ی ویژگی‌های کوپایلت در دستگاه خود، باید وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید. این کار اجازه می‌دهد تا تصاویری که قبلاً با چت‌بات ساخته‌اید، مشاهده و درصورت نیاز آن‌ها را دانلود کنید.

قابلیت‌های کوپایلت در اندروید و آیفون

هوش مصنوعی کوپایلت روی گوشی هوشمند

کوپایلت ازنظر عملکرد کلی، شباهت بسیار زیادی به ChatGPT دارد و می‌توان هر سؤالی را از این چت‌بات کرد. به‌عنوان مثال، از هوش مصنوعی کوپایلت بخواهید مباحث سنگین علمی را به زبان ساده و به‌طور خلاصه یا با جزئیات به شما توضیح دهد و این کار را با دقت و سرعت مناسب انجام خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌‌ی ۹ قابلیت خلاقانه هوش مصنوعی ChatGPT بزنید؛ زیرا همه‌ی ویژگی‌های اشاره‌شده در کوپایلت نیز وجود دارند.

از دیگر ویژگی‌های پراستفاده‌ی کوپایلت می‌توان به ترجمه‌ی زبان‌های مختلف، کمک در نوشتن مقاله و ایمیل، تنظیم برنامه‌ی سفر، پاسخ به سؤالات علمی، خلاصه‌سازی مقالات و… اشاره کرد. نکته‌ی مهم اینکه با کوپایلت می‌توانید به‌طور کاملاً رایگان از مزیت‌های مدل زبان بزرگ GPT-4 استفاده کنید؛ مدلی که برای استفاده از آن در ChatGPT باید هزینه‌ی اشتراک بپردازید.

کوپایلت با مدل تولید تصویر DALL-E 3 ادغام شده و امکان ساخت عکس براساس دستورهای متنی را دارد. همچنین، می‌توان به‌جای متن از ورودی تصویری برای تعامل با این چت‌بات هوش مصنوعی استفاده کرد.

هوش مصنوعی کوپایلت روی گوشی هوشمند

کوپایلت به کاربران اجازه می‌دهد سبک مکالمه‌ی خود را تعیین کنند. بدین‌منظور باید روی نماد سه‌نقطه در گوشه‌ی سمت‌راست بالای صفحه ضربه بزنید و Show All Tones را انتخاب کنید. اکنون می‌توان بین سه حالت خلاق (Creative) و متعادل (Balanced) و دقیق (Precise) یکی را براساس نیاز خود برگزینید.

افرادی که با ChatGPT کار کرده باشند، خیلی زود با محیط کوپایلت هماهنگ خواهند شد و می‌توانند به‌راحتی پاسخ هر پرسشی را با این هوش مصنوعی به‌دست آورند.

اگر تاکنون کوپایلت را به‌هر دلیلی امتحان نکرده‌اید، اکنون بهترین فرصت است و می‌توانید با نصب اپلیکیشن موبایلی آن، از بسیاری از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *